Conversia volanului dreapta pe stânga

Conversia volanului autoturismului de la dreapta la stânga este un proces complex care implică nu numai lucrări tehnice de mecanică dar și electrice, respectiv:

  • Tabloul de bord a fost proiectat pentru un sistem de conducere pe partea dreaptă, acesta trebuie să fie înlăturat complet și înlocuit cu un tablou de bord destinat conducerii pe partea stângă.
  • Sistemul de direcție existent al autoturismului trebuie înlocuit, de asemenea, cu un sistem de direcție cu volan pe partea stângă.
  • Sistemul de frânare al autoturismului trebuie repoziționat și unele repere înlocuite.
  • Ansamblul pedalier al autoturismului trebuie, de asemenea, repoziționat de pe partea dreapta pe partea stânga.
  • Motorul și mecanismul ștergătoarelor de parbriz trebuie inversate.
  • Cablajul electric, amplasat în spatele tabloului de bord, trebuie înlocuit. De multe ori se procedează la scurtarea unor cabluri și prelungirea altora (pericol de scurtcircuit).
  • Airbag-urile autoturismului sunt de asemenea afectat de conversie.
  • Pentru a facilita accesul la toate accesoriile și la paravanul de protecție, motorul și transmisia mașinii trebuie să fie demontate și remontate.
  • Comenzi preinstalate pe uși trebuie să fie înlăturate și înlocuite. 
  • Instalația de aer condiționat trebuie îndepărtata și repoziționată.
  • Farurile trebuie înlocuite pentru a corespunde unui autoturism cu volanul pe stânga.
  • Oglinzile necesită înlocuire.
  • Scaunele față corespunzătoare unei autoturism cu volan pe stânga. 

 

     Operațiunile de conversie (de schimbare) a postului de conducere de pe partea dreapta pe stânga trebuie efectuate obligatoriu într-un atelier de reparații (unitate reparatorie) ce deține o autorizație tehnică eliberată de RAR în condițiile prevăzute de Reglementările privind autorizarea operatorilor economici care desfășoară activități de reparații, de întreținere, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucție a vehiculelor rutiere, precum și de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz – RNTR 9, care are în domeniul de activitate posibilitatea de a efectua lucrări la sistemul de frânare, direcție, rulare, electric și caroserie. Autoturismul astfel modificat va fi supus omologării individuale conform condițiilor constructive din reglementările RNTR-7.

     Cea mai mare problemă la conversia volanului de pe dreapta pe stânga o constituie înlocuirea pieselor OE (Original Equipment), piese de origine de prim montaj de un nivel de calitate excelentă cu piese second-hand din dezmembrările unor autoturisme similare sau în cel mai bun caz cu piese de schimb OEM (Original Equipment Manufacturer) sau aftermarket mult mai ieftine. Pe cale de consecință este influențată starea de funcționare a autoturismului și fiabilitatea autoturismului, probabilitatea apariției unor defecțiuni fiind  mare, prin aceasta reducându-se valoarea de piață a autoturismului.   

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *