Cauze ale incendiilor autovehiculelor

– scurgere de combustibil, benzină sau motorină pe piesele fierbinți ale motorului –  scurgerile din sistemul de alimentare cu combustibil sunt cele mai frecvente cauze ale incendiilor autovehiculelor;  

– defecțiuni ale sistemului electric, scurtcircuit;

– incendierea voluntară- act criminal de a declanșa un incendiu al autovehiculului;

– deficiențele de proiectare, vicii constructive, se pot crea condițiile foarte potrivite pentru un incendiu și, uneori, chiar condiții în care un eventual incendiu este inevitabil;

– supraîncălzirea convertizoarelor catalitice. Supraîncălzirea convertizoarelor catalitice reprezintă un risc de incendiu.  Convertizoarele catalitice se supraîncălzesc de obicei deoarece lucrează prea intens pentru arderea particulelor poluante din sistemul de evacuare (eșapament).  Un convertor catalitic suprasolicitat (sau înfundat) poate trece cu ușurință de la o temperatură normală de aproximativ 650 la 870 grade Celsius până la peste 1.100 grade Celsius. Autovehiculul este proiectat să reziste la temperaturile normale ale convertizorului catalitic, dar nu poate face față în mod consecvent temperaturilor cu câteva sute de grade mai mari. Dacă convertizorul catalitic ajunge destul de fierbinte, ar putea aprinde: – reperele din plastic, cauciuc, – izolația habitaclului ocupanților și mocheta chiar prin scuturile de izolație termică, – izolația cablurilor instalației electrice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *